Stallvärd

I stallet möter du som ridande hos oss våra stallvärdar! Det är idellt engagerade medlemmar som alla bidrar till driften av vår ridskola.

Våra stallvärdar finns till för att:

• Möta barn, föräldrar och nya medlemmar i stallet och ge dem den hjälp som behövs. Till exempel visa hur man borstar, kratsar hovar, sadla/tränsa och hantera hästen på rätt sätt.
  • Följa med ut till ridhuset och hjälpa till vid uppsittning/avsittning och vara ett stöd för ridläraren.
  • Skötsel av stall och hästar så som mockning, in- och utsläpp och fodringar

Vill du bli stallvärd?

För att bli stallvärd måste du vara minst 13 år, både unga och vuxna är välkomna att bli stallvärd! (Stallvärdar under 18 år behöver målsmans godkännade.) Hur ofta du är stallvärd beror på vad som funkar för dig, oavsett om det är några timmar någon gång ibland eller mer kontinuerligt.

Det är främst under dessa tider vi behöver hjälp:
Måndag – torsdag: 16.30 – 18.30
Lördagar: 8-12 eller 12-16
Söndagar: 8-12 eller 12-15

Som tack för hjälpen erbjuder vi stallvärdarna aktiviteter och utbildningstillfällen för att stärka sammanhållningen och hästkunskapen i föreningen. T.ex. grillkvällar, ledarskapskurser,
fördjupning i hästens sjukdomar, sårvård, friskvård och foderlära.

Om du är intresseerad av att själv bli en av våra stallvärdar ta gärna kontakt med ridskolechefen på 0152-254 07 eller via e-post ridskolechef@strangnasridskola.se

Publicerad: 2022-11-26

Senast uppdaterad: 2023-08-14