Hantering av personuppgifter
För att vi ska kunna bedriva vår verksamhet behöver vi hantera våra medlemmars personuppgifter. Detta gör vi med olika syften:
- Hantera medlemsavgifter, tävlingsavgifter samt övriga avgifter.
- Administration av löpande föreningsaktiviteter (ex tränings- och
tävlingsverksamhet mm)- - Kommunikation med medlemmar (kallelser till aktiviteter, information,
historik mm). - Ansökan om tävlingslicens, resultatrapportering.
- Ansökan om bidrag från bl a Riksidrottsförbundet och Strängnäs Kommun
- Kölista till ridskoleverksamhet.
- Publicering av material på hemsida och sociala medier
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi kommer att genomföra årsvis bedömning om ändamålet för att spara uppgifterna kvarstår. Om det inte längre uppfylls kommer vi att radera uppgifterna
Vilka rättigheter har du?
Du har rätt att få utdrag ur våra register. Detta görs lättast via Min Sida på
IdrottOnline, alternativt via e-post kontor@strangnasridskola.se
Du har rätt att få dina uppgifter korrigerade om de är felaktiga.
Du kan även ha rätt att få dina uppgifter raderade, om inte andra lagkrav
kräver att vi lagrar dina uppgifter.
Vidare har du rätt att inge ett klagomål avseende vår behandling av
personuppgifter till Datainspektionen, besök www.datainspektionen.se
Har du frågor om vår personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina
rättigheter kontaktar du styrelsen,
Läs gärna våran integritetspolicy Pdf, 127.6 kB..
Publicerad: 2022-11-26
Senast uppdaterad: 2023-08-14
Författare: Sara Lindholm
Sponsorer


